2012. március 15., csütörtök

Csirkezúza főtt burgonyával, Csirkezúza pörkölt, Tejfölös mustáros csirkemell, Tejszínes-répás csirkemell tésztáva

Hurrá! Szabadnap, hisz március 15-e van.
Hívogatóan csalogat  ki a napsütés egy sétára, de még mindig a tűzhely mellett vagyok.
A francba. Felbontok egy üveg Somersbyt, mégis jobb így főzni.

Mit is főztem és főzök még?

Tegnap csirkemell és csirkezúza volt leértékelve. Így ebből a két alapanyagból fogok egy hétre való ebédet kihozni. Lássuk csak adott volt a póréhagyma, így készítettem el az egyiket.
Olajon megpirítottam a p.hagy. és fokhagymát. Rá a húst.
Amikor szép fehér lett a husi. Sóztam, borsóztam és legvégül tejszínnel öntöttem fel. Amikor ez kész lett, gondoltam reszelek bele egy répát. Kicsit megpárolódott és kész is.
Főtt tésztával tálaltam.

A másik mustáros csirkemell lesz.

Közben felraktam a fél kiló zúzát főzni sós vízben. Persze, ha megfőtt a zúza akkor elfelezem az adagot, mert nem akarok három napig ugyan azt az ételt enni.
Az egyik feléből ezt a nagyszerű receptet készítem el.

Csirkezúza, főtt burgonyával elkészítése

A megtisztított megmosott csirkezúzát sós vízben puhára főzzük, és leszűrjük.
A burgonyát héjában megfőzzük,  megtisztítjuk, és karikára vágjuk. Serpenyőben felhevítjük az olajat, az apróra vágott vöröshagymát üvegesre pirítjuk, hozzáadjuk a zúzott fokhagymát és a zúzát.
Sóval, törött borssal, petrezselyemmel ízesítjük és 1-2 percig pirítjuk. Ekkor beletesszük a burgonyát és ügyelve arra, hogy ne törjön.
Pirosra pirítjuk.
Savanyúságot kínálunk mellé.

Csirkezúza,főtt burgonyával hozzávalók

5o dkg csirkezúza,
6o dkg főtt burgonya,
0,8 dl olaj,
12 dkg vöröshagyma,
3 gerezd fokhagyma,
1/2 csokor petrezselyem,
törött bors,
só.

A másik feléből pedig zúzapöri  lesz.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése