2014. június 27., péntek

Zölddió pálinka

Erre a célra a még csonthéjat nem fejlesztett fiatal zöld dió alkalmas. Június közepe táján, Szent Iván napig (tenyészidőtől függően). Alkalmasságát úgy ellenőrizhetjük, ha egy kötőtűvel átszúrva a tű könnyen átszalad rajta. A leszedett zöld diók két végét levágjuk, kötőtűvel meg szurkáljuk (ekkor még fröccsen a leve) és 1 órára forró vízbe áztatjuk. Az óra leteltével a forró vizet hidegre cseréljük, és 1-2 napig áztatjuk, a vizet gyakran cserélgetve rajta(Naponta 5x). Ezzel a módszerrel kioldódik a diókból a keserűség. Vagy nem. Majd a készterméknél kiderül. Ugyanis  Mági szerint 10 napos hideg vizes áztatás szükséges, ugyanakkor Szepyke egyáltalán nem áztatta, és nem írta, hogy keserű lett volna a likőrje.
Ezekhez a munkákhoz gumikesztyűt kell húzni, mert erősen barnít a dió.
Az áztatás után tepsibe terítettem a diókat és néhány órát szárítottam napon. Majd 50 darabot  négybe vágtam és egy 3 literes befőttesüvegbe tettem, és ráöntöttem 2,5 liter pálinkát.(Tehát 15-20 diót számoltam 1 liter pálinkához.) Fahéjat,vaníliarudat,szegfűszeget,5 szem fekete borsot tettem hozzá, aztán kitettem a terasz napos részére, és 90 napig ott fog érni. Időnként megrázogatom, felkeverem(azt hiszem, ezt hívják szaknyelven macerálásnak). Leszűrtem sűrű gézréteg segítségével.Megkóstoltam.
Nekem nem lett keserű.

 Viszont kicsit erősnek éreztem a pálinkát,így főztem hozzá cukorszirupot.Így legalább több lesz belőle.

Karácsonyig hagyom még érni.Jó lesz ajándéknak is.

Isteni.Gyógyszer,torokgyulladás,C-vitaminpótlás,hasmenésre,gyomorgyengeség esetén.Máj-és vértisztító hatása is van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése