2015. február 14., szombat

Csokoládé torta

Ez a süti azért is jó, mert egészséges. Egy kis gyerek is jól el tudja keverni a tésztát. Így könnyedén bevonhatjuk a sütés rejtelmeibe. Megkedveltetjük vele a leendő kedvenc sütijének az elkészítését. 
Utána bátran kinyalogathatják az edényt is, hisz nincs benne nyers tojás sem! :-)
Hozzávalók:
- 15 dkg cukor (lehet barna is)
- 25 dkg liszt (Én teljes kiőrlésűt használok)
- fél cs. sütőpor
-1 tk. szódabikarbóna
- 4-5 ek. kakaó
- 2.5 dl víz
- 2 tk. ecet (én balzsam ecetet használtam)
- 1.2 dl olaj
 - 1 tk. vanília kivonat
 - 1 tk. fahéj
 - tetejére: egy tábla csokoládé (ki milyet szeret...)


Egy tálban összekeverjük a száraz hozzávalókat, majd hozzáöntjük a nedves termékeket.
Jól elkeverjük, tortaformába öntjük, és megsütjük.
160 fok kb. 30 perc.
Ha kihűlt, tetejére olvasztott csokit öntünk.
A végeredmény egy nagyon szaftos, puha sütemény!;-)
Nekem nem volt itthon csoki és még kakaóporom sem, így maradt a csokimáz készítés.
Felolvasztottam a margarint és beleraktam a cukrozott kakaóport. Szerintem jó lesz ez is. Az öntetett még lehet egy kis chilivel vagy fahéjjal fűszerezni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése