2015. december 16., szerda

Karácsonyi mézeskalács

500 gr Mester Süteményliszt, 
130 gr porcukor,
2 tk Mézeskalács fűszer, 
1,5 kk szódabikarbóna. 
Ezeket elkeverem és a közepébe mélyedést képeztem. 150 ml mézet kissé megmelegítettem, 5 dkg Ráma margarint felolvasztottam és 1 egész tojással kikevertem, majd az egészet a mélyedésbe öntöttem. Összegyúrtam a tésztát, majd kb 20- 30 percre hideg helyre tettem pihenni. Pihenés után kb.0,5 cm vastagságúra nyújtottam, kiszaggattam a tetejét felvert tojással kentem meg és 180 C- ra előmelegített sütőben szép aranybarnára sütöttem. Gyorsan sül. Ebből az adagból 80 db lett nekem. Nem túl nagyok a formáim. A tetejét pedig tojáshabbal díszítettem. 1 tojás fehérjét 18 dkg átszitált porcukorral és egy pár csepp citromlével kemény habbá vertem, neylon zacskóba töltöttem és abból mintáztam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése