2012. február 3., péntek

Paradicsomleves, Spaghetti aglio olio e pepperoncino

Nagyon régen ettem már paradicsomlevest, így nem is volt kérdés, hogy mit fogok ma elkészíteni. Nem bonyolítottam túl csak 1 ek. lisztet olivaolajon megpirítottam, ráöntöttem a par. sűrítményt és csomómentesen elkevertem. Felöntöttem paradicsomlével és ízesítettem. Babérlevelet, zeller levelet és szárat, vöröshagymát dobtam bele. Sóval, borssal és cukorral ízesítettem. Lassú tűzön elkezdtem főzni. Féltem attól, hogy nem lesz mára tartós az ebéd, így dobtam bele két marék rizst. Valami isteni lett.
Legközelebb viszont kipróbálom a toszkánai receptet. Aminek a receptjére a NoSalty.hu-n bukkantam rá.Íme a recept.

Paradicsomleveshez egy gyors egyszerű és az egyik kedvenc tésztámat készítem el.
Így gondoltam erre a nagyszerű,gyors,ízletes spagettire.

Spaghetti aglio e pepperoncino:

Hozzávalók

  • 40 dkg spagetti
  • 8 gerezd fokhagyma
  • 1 ek peperoncino paprika
  • 6 ek extra szűz olíva olaj

Elkészítés

Egy nagy lábasban forraljuk fel a vizet. Pucoljuk meg a fokhagymát és vágjuk vékony karikákra. Egy nagy serpenyőben az olaj felében, pirítsuk meg a fokhagymát, vigyázva hogy csak megpiruljon és ne égjen meg. Tegyük hozzá a peperoncino paprikát is és lassú tűzön melegítsük. (elég, ha csak az ízét és illatát engedi ki.) Zárjuk el a serpenyő alatt és vegyük ki a peperoncino paprikát. Amikor a víz forr, tegyük bele a sót és rakjuk bele a tésztát. Mielőtt “fog keményre” főne a tészta, szűrjük le és a tésztát tegyük bele a serpenyőbe. Vigyázat! Ha a vizes tésztát a serpenyőbe tesszük, lehetséges, hogy az olaj kicsap, ezért óvatosan végezzük ezt a műveletet.
Ezután indítsuk újra a tüzet a serpenyő alatt, öntsük hozzá a maradék olajat és kb. 30 mp-ig kevergessük a tésztát. Azonnal tálaljuk. Megszórhatjuk egy kis petrezselyemzölddel. NE tegyünk rá parmezánt vagy más típusú sajtot.
Olcsó, finom és imádom.
Vasárnap családi szülinapi tortaevésre megyünk. Ami a párom családjában tradíció.
Jó ötletnek tartom, mert így összejön az egész család. Ajándékozás nincs náluk csak karácsonykor. Ami számomra furi, de költségcsökkenésnek betudhatjuk. Most nem vesszük a tortát, hanem mi készítjük el. Találtam is egy egyszerű, gyors és liszt, tojás nélküli receptet .

Díszíteni már a párom fogja. Dr.Oetker-nek az étcsokoládés puding változatával, hisz a gyerekek imádják a csokis sütiket.
Kíváncsian várom a kicsik véleményét. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése