2015. május 5., kedd

Orgonaszörp


1.3 liter víz, 1 kg kristálycukor, egy nagy szatyor orgona lecsipegetett virágjai, egy citrom leve vagy egy kevéske citromsav
Elkészítése
Az interneten sokféle recept létezik, de ezeknek szinte mindegyikében magát a virágot is főzik a vízzel együtt. Ennek köszönhetőn a szép színért felelős részecskék károsodnak, és a szörp sárgás színű lesz. Én nem vagyok híve a hosszas főzésnek, és azt szerettem volna, ha az orgona természetes színe visszaköszön a szörpben, ezért másképp készítettem.
Egy lábasba öntsük össze az adott mennyiségű vizet és cukrot. Tegyük fel a tűzre, és főzzünk belőle szirupot. Ha készen van, vegyük le a tűzről, és adjuk hozzá a citromlevet vagy a citromsavat (én az utóbbit használtam), majd jól keverjük össze. Öntsük bele a virágokat, majd anélkül, hogy elkevernénk, fedjük le fedővel. Más recept szerint a virággal tovább is főzik, én nem tettem. Hagytam állni egy egész napon át, majd másnap hidegen leszűrtem, és üvegekbe töltöttem. Az íze is nagyon jó, de a színe egyenesen varázslatos lett: halványlila maradt.
A citromsav (vagy citromlé) azért kell bele, mert segít kioldani a szirmokból a színanyagokat. Fontos, hogy miután levettük a tűzről, és beleszórtuk a virágokat, tovább ne forraljuk, mert elveszíti a színét. Ezt jól megtanultam, miután tavaly a szép lilának induló levendulaszörpöt szűrés után felforraltam, és megsárgult.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése